We kindly inform that your browser is no longer supported by Microsoft.

Please switch to a more secure browser such as Chrome or Firefox.

Audiovisuaalisuus kasvaa – kasvaako myös Suomen AV-ala?

Audiovisuaalisuus

Kuluttajat suosivat liikkuvaa kuvaa ja ääntä kaikissa kanavissa, niin somessa kuin perinteisissäkin. Audio ja video ovat tehokkaita kerronnan muotoja. B2B-viestinnässä kuvan ja äänen voima on myös kasvamassa. Samaan aikaan eri alojen rajat liudentuvat: mikä enää oikeastaan on AV-alaa kun audiovisuaalisuus on arkea miltei kaikilla toimialoilla ja sektoreilla, ja me kaikki opimme tuottamaan tekstin lisäksi tai sijaan videoita ja podcasteja. Mitä uutta teknologia mahdollistaa lähivuosina?

Nämä ilmiöt tarjoavat AV-alalle sekä uhkia että mahdollisuuksia. Business Finland tarkastelee tuoreessa AV Industry Roadmap -selvityksessään AV-alaa sekä kansainvälisen kehityksen että Suomen näkökulmasta. Selvitystä ovat olleet kokoamassa peacefulfish Saksasta apunaan Suomessa DMF Business Designin väki.

Löydät englanninkielisen selvityksen täältä.

Jatkamme keskustelua mielellämme. Ollaan yhteyksissä!

Timoteus ja Liisa

Timoteus Tuovinen
Timoteus Tuovinen

Timoteuksella on yli kolmen vuosikymmenen kokemus liikkuvan kuvan liiketoiminnasta kaikilla jakelualustoilla. Digitaalisten sisältöjen tuottaminen ja jakelu ovat Timoteuksen erikoisosaamista, ja hänellä on syvä ymmärrys kuluttajien valintamotiiveista ja käyttäjäkokemuksen merkityksestä sisältöliiketoiminnassa. Timoteus on johtanut startupeille suunnattua yrityskiihdyttämöä ja valmentanut kymmenien erikokoisten yritysten tuote- ja liiketoimintakehitystä.

Lähetä viesti

Heräsikö ajatuksia? Lähetä viesti.

Pyrimme vastaamaan sinulle vuorokauden sisällä.

Business

Business Finlandin rahoituspalveluista Tempo, Into ja Market Explorer jälleen haettavissa

DMF–tiimi, 
25.3.2024
Teknologia
Uuden

Uuden palvelun prototyyppiin iso tuki Innovaatiosetelillä – haku nyt auki!

DMF–tiimi, 
31.1.2024
Liiketoiminnan

Liiketoiminnan kehittäminen ei häviä minnekään tekoälyn myötä

DMF–tiimi, 
11.12.2023
Teknologia
Vinkkejä

Vinkkejä ChatGPT:n käyttöön muotialalla

DMF–tiimi, 
18.10.2023
Maailma

Maailma muuttuu – päivitä strategiasi

Virpi Martikainen, 
24.8.2023
Lisensoinnista

Lisensoinnista lisää liiketoimintaa – monistettavien sisältöjen lisensointikäytännöistä ja arvoverkoista nyt kattava selvitys julki 

Virpi Martikainen, 
8.6.2023
Ensimmäinen

Ensimmäinen selvitys kasvavasta Suomen createch-sektorista julkaistu

Virpi Martikainen, 
23.5.2023
Teknologia
Luovalla

Luovalla taloudella mahtava kasvupotentiaali

DMF–tiimi, 
11.5.2023
SHINE!

SHINE! Musiikki-, av-, kirjallisuus-, peli- ja xr-alat yhdessä koolla

Virpi Martikainen, 
2.5.2023
Rahoitusta

Rahoitusta ja sparrausapua kasvun tueksi

Virpi Martikainen, 
21.3.2023

Tesla on autojen iPhone

Tommi Rissanen, 
26.9.2022
Teknologia

Streaming-palveluiden pudotustaistelu

Tommi Rissanen, 
31.1.2022
Teknologia

Business design haastaa teknologian kehittämistä

Virpi Martikainen, 
4.10.2021
Teknologia
Mitä

Mitä on Business Design? – lataa white paper

Virpi Martikainen, 
12.8.2021

DMF Business Talk: Missä menee Suomen suoratoistomarkkina?

Timoteus Tuovinen, 
14.6.2021
Teknologia

Amazon Prime parantaa MGM-studioiden ostolla asemaansa suoratoistomarkkinoilla

Tommi Rissanen, 
31.5.2021

Kiinnostus sisältöjen rahoittamiseen kasvaa

Timoteus Tuovinen, 
19.4.2021
Teknologia

Harppaus digitaaliseen tulevaisuuteen

Tommi Rissanen, 
8.2.2021
Teknologia

Podcastit ja yritysviestintä

Timoteus Tuovinen, 
1.2.2021
Teknologia
API-talous

API-talous ja digitaaliset liiketoimintamallit

Tommi Rissanen, 
11.1.2021
Teknologia

Video verkossa vaikuttamisen välineenä

Timoteus Tuovinen, 
14.12.2020
Teknologia

DMF Business Design

Tommi Rissanen, 
17.11.2020
Teknologia
Kokemuksia

Kokemuksia podcastien tuottamisesta

Timoteus Tuovinen, 
2.11.2020
Teknologia
Asiakasarvo

Asiakasarvo on kaiken keskiössä

Tommi Rissanen, 
29.11.2019
Teknologia

Digitaalisten tilauspalveluiden kilpailu kuluttajista kiristyy

Virpi Martikainen, 
4.10.2019
Teknologia
Alustatalouden

Alustatalouden liiketoimintamallit osa 2 – miten Uberille kävi?

Tommi Rissanen, 
10.6.2019
Teknologia
Kyseenalaista

Kyseenalaista toimialasi

Virpi Martikainen, 
13.5.2019
Teknologia
Applen

Applen uusi tv-strategia yhdistää laitteet, palvelut ja sisällöt

Timo Argillander, 
28.3.2019
Teknologia
Tv-inventaarien

Tv-inventaarien kehittäjät ja haastajat

Jari Muikku, 
25.3.2019
Teknologia
Internet-tv:n

Internet-tv:n isoin vaikutus on arvoverkon muutos

Timo Argillander, 
11.2.2019
Teknologia
Ihmisten

Ihmisten ja koneiden syvenevä liitto

Virpi Martikainen, 
28.1.2019
Teknologia
Datasta

Datasta uutta liiketoimintaa

Tommi Rissanen, 
14.1.2019
Teknologia
Markkinanäkymät

Markkinanäkymät 2019

Jari Muikku, 
7.1.2019
Teknologia
Selvitys

Selvitys radiotoimialan valuuttatutkimuksesta: Sähköinen mittaus

Kristiina Markkula, 
18.12.2018
Teknologia
Mitä

Mitä liiketoiminnan digitalisoituminen käytännössä tarkoittaa?

Tommi Rissanen, 
26.11.2018
Teknologia
Puheohjauksen

Puheohjauksen mahdollisuudet mediassa

Kristiina Markkula, 
1.10.2018
Teknologia
Kurkistus

Kurkistus tulevaisuuteen

Liisa Kotilainen, 
2.5.2018
Teknologia
VR/AR

VR/AR Report

Jari Muikku, 
7.2.2018
Teknologia
Lue lisää