We kindly inform that your browser is no longer supported by Microsoft.

Please switch to a more secure browser such as Chrome, Firefox or Edge.

Audiovisuaalisuus kasvaa – kasvaako myös Suomen AV-ala?

Audiovisuaalisuus

Kuluttajat suosivat liikkuvaa kuvaa ja ääntä kaikissa kanavissa, niin somessa kuin perinteisissäkin. Audio ja video ovat tehokkaita kerronnan muotoja. B2B-viestinnässä kuvan ja äänen voima on myös kasvamassa. Samaan aikaan eri alojen rajat liudentuvat: mikä enää oikeastaan on AV-alaa kun audiovisuaalisuus on arkea miltei kaikilla toimialoilla ja sektoreilla, ja me kaikki opimme tuottamaan tekstin lisäksi tai sijaan videoita ja podcasteja. Mitä uutta teknologia mahdollistaa lähivuosina?

Nämä ilmiöt tarjoavat AV-alalle sekä uhkia että mahdollisuuksia. Business Finland tarkastelee tuoreessa AV Industry Roadmap -selvityksessään AV-alaa sekä kansainvälisen kehityksen että Suomen näkökulmasta. Selvitystä ovat olleet kokoamassa peacefulfish Saksasta apunaan Suomessa DMF Business Designin väki.

Löydät englanninkielisen selvityksen täältä.

Jatkamme keskustelua mielellämme. Ollaan yhteyksissä!

Timoteus ja Liisa

Timoteus Tuovinen

Timoteuksella on yli kolmen vuosikymmenen kokemus liikkuvan kuvan liiketoiminnasta kaikilla jakelualustoilla. Digitaalisten sisältöjen tuottaminen ja jakelu ovat Timoteuksen erikoisosaamista, ja hänellä on syvä ymmärrys kuluttajien valintamotiiveista ja käyttäjäkokemuksen merkityksestä sisältöliiketoiminnassa. Timoteus on johtanut startupeille suunnattua yrityskiihdyttämöä ja valmentanut kymmenien erikokoisten yritysten tuote- ja liiketoimintakehitystä. Timoteus toimii ELY-keskuksen hyväksymänä Yritysten kehittämispalvelujen asiantuntijana Konsultointi-palvelun aihealueella markkinointi ja asiakkuudet.

Heräsikö ajatuksia? Lähetä viesti kirjoittajalle.

Pyrimme vastaamaan sinulle vuorokauden sisällä.

DMF Business Talk: Missä menee Suomen suoratoistomarkkina?

Timoteus Tuovinen, 
14.6.2021
Teknologia

Kiinnostus sisältöjen rahoittamiseen kasvaa

Timoteus Tuovinen, 
19.4.2021
Teknologia

Harppaus digitaaliseen tulevaisuuteen

Tommi Rissanen, 
8.2.2021
Teknologia

Podcastit ja yritysviestintä

Timoteus Tuovinen, 
1.2.2021
Teknologia
API-talous

API-talous ja digitaaliset liiketoimintamallit

Tommi Rissanen, 
11.1.2021
Teknologia

Video verkossa vaikuttamisen välineenä

Timoteus Tuovinen, 
14.12.2020
Teknologia

DMF Business Design

Tommi Rissanen, 
17.11.2020
Teknologia
Kokemuksia

Kokemuksia podcastien tuottamisesta

Timoteus Tuovinen, 
2.11.2020
Teknologia
Asiakasarvo

Asiakasarvo on kaiken keskiössä

Tommi Rissanen, 
29.11.2019
Teknologia

Digitaalisten tilauspalveluiden kilpailu kuluttajista kiristyy

Virpi Martikainen, 
4.10.2019
Teknologia
Alustatalouden

Alustatalouden liiketoimintamallit osa 2 – miten Uberille kävi?

Tommi Rissanen, 
10.6.2019
Teknologia
Kyseenalaista

Kyseenalaista toimialasi

Virpi Martikainen, 
13.5.2019
Teknologia
Applen

Applen uusi tv-strategia yhdistää laitteet, palvelut ja sisällöt

28.3.2019
Teknologia
Tv-inventaarien

Tv-inventaarien kehittäjät ja haastajat

25.3.2019
Teknologia
Internet-tv:n

Internet-tv:n isoin vaikutus on arvoverkon muutos

11.2.2019
Teknologia
Ihmisten

Ihmisten ja koneiden syvenevä liitto

Virpi Martikainen, 
28.1.2019
Teknologia
Datasta

Datasta uutta liiketoimintaa

Tommi Rissanen, 
14.1.2019
Teknologia
Markkinanäkymät

Markkinanäkymät 2019

7.1.2019
Teknologia
Selvitys

Selvitys radiotoimialan valuuttatutkimuksesta: Sähköinen mittaus

18.12.2018
Teknologia
Mitä

Mitä liiketoiminnan digitalisoituminen käytännössä tarkoittaa?

Tommi Rissanen, 
26.11.2018
Teknologia
Puheohjauksen

Puheohjauksen mahdollisuudet mediassa

1.10.2018
Teknologia
Kurkistus

Kurkistus tulevaisuuteen

Liisa Kotilainen, 
2.5.2018
Teknologia
VR/AR

VR/AR Report

7.2.2018
Teknologia
Käytämme evästeitä. Tietosuojaseloste Salli
Tietosuoja