Audiovisuaalisuus kasvaa – kasvaako myös Suomen AV-ala?
Kuluttajat suosivat liikkuvaa kuvaa ja ääntä kaikissa kanavissa, niin somessa kuin perinteisissäkin. Audio ja video ovat tehokkaita kerronnan muotoja. B2B-viestinnässä kuvan ja äänen voima on myös kasvamassa. Samaan aikaan eri alojen rajat liudentuvat: mikä enää oikeastaan on AV-alaa kun audiovisuaalisuus on arkea miltei kaikilla toimialoilla ja sektoreilla, ja me kaikki opimme tuottamaan tekstin lisäksi tai sijaan videoita ja podcasteja. Mitä uutta teknologia mahdollistaa lähivuosina?
Nämä ilmiöt tarjoavat AV-alalle sekä uhkia että mahdollisuuksia. Business Finland tarkastelee tuoreessa AV Industry Roadmap -selvityksessään AV-alaa sekä kansainvälisen kehityksen että Suomen näkökulmasta. Selvitystä ovat olleet kokoamassa peacefulfish Saksasta apunaan Suomessa DMF Business Designin väki.
Löydät englanninkielisen selvityksen täältä.
Jatkamme keskustelua mielellämme. Ollaan yhteyksissä!
Timoteuksella on yli kolmen vuosikymmenen kokemus liikkuvan kuvan liiketoiminnasta kaikilla jakelualustoilla. Digitaalisten sisältöjen tuottaminen ja jakelu ovat Timoteuksen erikoisosaamista, ja hänellä on syvä ymmärrys kuluttajien valintamotiiveista ja käyttäjäkokemuksen merkityksestä sisältöliiketoiminnassa. Timoteus on johtanut startupeille suunnattua yrityskiihdyttämöä ja valmentanut kymmenien erikokoisten yritysten tuote- ja liiketoimintakehitystä.