Yritysten kehittämispalveluilla vauhtia kasvuun
DMF Business Designin asiantuntemus on käytettävissäsi myös Yritysten kehittämispalveluiden puitteissa. Toimimme palveluntuottajana ELY-keskuksen pk-yrityksille tarjoamissa Analyysi- ja Konsultointi -palveluissa.
ELY-keskuksen palvelu on tarkoitettu pk-yrityksille, jotka haluavat kehittyä suunnitelmallisesti ja pitkäjänteisesti. Yrityksesi voi olla esimerkiksi parantamassa asiakaskokemusta, hakemassa kasvua kotimaassa tai kansainvälisesti, tehostamassa toimintaansa tai kehittämässä innovatiivista palvelua.
Palvelut ovat jälleen haettavissa uuden puitesopimuskauden käynnistyttyä.
Esittelemme tässä tiivistetyssä muodossa Analyysi-palvelun ja Konsultointi-palvelut, joihin meidät on valittu vastuukonsulteiksi.
Analyysi
Analyysissa kartoitamme kokonaisvaltaisesti yrityksesi liiketoiminnan nykytilan ja kirkastamme kilpailuedut. Yrityksesi saa konkreettisen kehittämissuunnitelman, jossa määritellään tavoitteet, kehittämiskohteet ja tarvittavat toimenpiteet 2–3 vuodeksi eteenpäin.
Analyysin kesto on tavallisesti yhden päivän, ja se maksaa yritykselle 260 euroa + alv/päivä. Joissain tapauksissa palvelu voidaan myöntää kahdeksi päiväksi.
Konsultointi
Konsultoinnin kesto on 2–5 päivää kerrallaan, ja se maksaa yritykselle 325 euroa + alv/päivä. Konsultointia voi saada korkeintaan 15 päivää kolmen vuoden aikana.
Kasvu, kansainvälistyminen ja uudistuminen
Voit vahvistaa strategista liiketoimintaosaamistasi ja saat käsityksen yrityksesi liiketoiminnan strategisesta kokonaistilanteesta. Suunnittelemme yhdessä miten kasvu, kansainvälistyminen tai muutos toteutetaan kannattavasti ja hallitusti. Lopputuloksena syntyy esimerkiksi konkreettinen kasvu- tai kansainvälistymisstrategia.
Markkinointi ja asiakkuudet
Strategisen markkinoinnin ja asiakkuuksien suunnittelulla kehitämme kanssasi markkinoinnin eri osa-alueita kuten hinnoittelua, tuotteistamista, asiakkuudenhallintaa ja jakelua. Tunnistamme yrityksellesi käyttökelpoiset ja kustannustehokkaat markkinointikanavat ja -keinot, ja saat ideoita, miten erilaisia digitaalisia ratkaisuja voi hyödyntää markkinoinnin ja myynnin tukena.
Innovaatioiden kaupallistaminen
Saat apua innovatiivisen palvelun tai tuotteen kaupallistamiseen ja vahvistat yrityksesi strategista innovaatiojohtamista. Kehitämme yhdessä innovaation markkinakelpoisuutta ja voimme myös uudistaa nykyistä tuotetta tai palvelua muuttuneeseen toimintaympäristöön tai markkinatilanteeseen sopivammaksi.
Tuottavuus ja digitalisointi
Voimme yhdessä kartoittaa yrityksellesi soveltuvia teknologisia ja digitaalisia ratkaisuja ja kehittää liiketoimintamallin kannalta oleellisia prosesseja, joilla yrityksesi kilpailukyky paranee. Saat myös näkökulmia siihen, miten vastuullisuus voi olla yritykselle kilpailuetu.
Asiakastarvelähtöisiä kehitystoimenpiteitä
Yritysten kehittämispalveluiden tekemiset istuvat hyvin business design -käsitteen alle. Prosessissa toteutetaan yrityksen asiakastarvelähtöisiä kehitystoimenpiteitä: liiketoiminnan kasvattamista, ihmisymmärryksen syventämistä, teknologiakehitystä ja palvelumuotoilua. Kaiken keskiössä on asiakkaiden tarpeiden ymmärtäminen.
ELY-keskusten keräämän palautteen mukaan asiakkaiden aiemmat kokemukset palvelusta ovat hyviä ja yhteistyö palveluntuottajien kanssa on ollut erittäin hyvää. Varmistamme osaltamme, että asiakaskokemus on jatkossakin timanttista.
Aloitamme innolla uuden puitekauden Yritysten kehittämispalveluiden Analyysi- ja Konsultointi-palveluiden palvelutuottajina. Tutustu tarkemmin palveluihin ja hakuprosessiin Yritysten kehittämispalveluiden sivuilla tai kysy meiltä lisää.
Digital Media Finland Oy käyttää konsultointiliiketoiminnastaan nimeä DMF Business Design. DMF Business Design auttaa asiakkaitaan kasvattamaan liiketoimintaa yhdistämällä liiketoiminnan muotoilun ja kehittämisen, ihmisymmärryksen sekä teknologian.
Haluatko tietää lisää business designista?
Julkaisimme elokuussa 2021 Business Design Whitepaperin, jonka voit ladata alta.
Koostamme alkusyksystä 2021 alkaen keskeiset julkaisumme ja ajankohtaiset teemat myös muutaman kerran vuodessa ilmestyvän uutiskirjeen muotoon. Voit liittyä jo ennakkoon postituslistalle.
Virpi on uusien liiketoimintojen sparraaja, jonka toimialatuntemus kattaa muun muassa internet- ja mobiilipalvelut. Virpillä on pitkä kokemus markkinamuutosta hyödyntävien tuotekehityshankkeiden johtamisesta ja toteuttamisesta, myynnistä, strategiaprosesseista sekä strategioiden käytäntöön viemisestä. Virpi tuntee hyvin yritysten kehittämiseen suunnatut rahoitusinstrumentit Hallitustyöskentelyyn Virpi on perehtynyt yrityssparrausten lisäksi suorittamalla Hyväksytty hallituksen jäsen (HHJ) -tutkinnon.